Marketing v Číně

Online marketing

Internet má široké možnosti, proto existují i různé marketingové nástroje, jak na internetu zaujmout a být vidět. Pomůžeme Vám se v nich zorientovat a navrhneme kombinaci těch nejúčinnějších, bychom oslovili Vaši cílovou klientelu.

Pokud jsou webové stránky nebo e-shop se skladem připraveny, tak navrhneme marketingovou strategii a kampaň. Většinou se počítá s ročním plánem a rozpočtem, ale je možné udělat min. 3 měsíční kampaň. Na kratší časový úsek to nemá význam ze zkušeností.

V Číně využíváme PPC (pay-per-click) na největším vyhledávači Baidu, nebo sociálních sítí ve formě bannerů, odkazů, článků nebo krátkých videí (Tik Tok/ByteDance, WeChat, Weibo, Little RED Book, Tencent Alibaba Group, NetEase, Sina, Sohu, 360, Youku, Toutiao, Meitu, XiaoHongShu, IQiyi, Meituan, Zhihu, Bilibili, Kuaishou). K tomu využíváme místní čínské influencery, tzv. KOL nebo KOC. Níže máte uvedené o co se jedná a jaký je mezitím rozdíl.

V Čínské lidové republice jsou západní platformy blokované: Facebook, Twitter, Instagram, Google, apod., proto je zapotřebí využívat jejich sociálních sítí.

V některých případech tvoříme pro klienty oficiální účty WeChat Official AccountWeChat Store, Little RED Book Account, aj. Je to běh na delší trať, ale pro větší klienty se to vyplatí. Pro menší klienty využíváme náš „hromadný“ účet pro propagaci, kde není nutné podstupovat ze strany klienta zdlouhavé a finančně náročnější registrace.

Jaký je rozdíl mezi KOL a KOC?

  • KOL (Key Opinion Leader) – definice Key Opinion Leader je odborník, jehož názor je ceněn v určitém odvětví nebo oblasti znalostí a je poslouchán širším publikem. KOL jsou osoby, které jsou důvěryhodné a respektované právě pro tyto znalosti. Jsou to vaše vlivné celebrity, modelky, začínající filmoví herci, zpěváci, módní ikony, televizní moderátoři a podobně.
  • KOC (Key Opinion Consumer) – jsou to každodenní spotřebitelé, jejichž hodnota je založena na jejich vztahovosti a důvěryhodnosti. Celé zaměření KOC je na recenze produktů, přesto mají často na svých účtech jen několik stovek sledujících. Pro čínské spotřebitele v miléniu může mít tato osobní, přátelská přitažlivost a recenze produktů silný vliv na nákupní rozhodnutí. KOC dostávají zdarma produkt, se kterým udělají prezentaci a následně sdílejí daný obsah.