Přeskočit na obsah

Marketing na TikToku? U nás odvážná novinka v Číně běžná věc

  • 4 min read
TikTok marketing v Číně

Marketing na TikToku? U nás odvážná novinka v Číně běžná věc

Čínský internetový svět je mimo hranice asijské velmoci prakticky neznámý. Máme určité povědomí o tom, že místo Facebooku Číňané využívají třeba WeChat a informace nevyhledávají na Googlu, ale na Baidu. Jako by existovaly dva online prostory. Jeden globalizovaný, který je napříč planetou prakticky stejný a pak ten druhý, čínský. A docela uzavřený. Ne však všem. Už v minulých článcích jsme totiž popisovali, jak marketingově na nejvýznamnějších čínských sociálních sítích působit. Zejména, pokud se rozhodnete na obrovský potenciálem oplývající čínský trh obchodně vstoupit. O tom si ostatně můžete více přečíst zde

Dnes si představíme další čínský nástroj, který se ale od ostatních trochu liší. Není totiž pro nás tak zásadně neznámý. Můžeme si jej stáhnout na App Store nebo Google Play a používat ho. Řeč je o TikToku. Nová sociální síť, která poměrně nedávno vzala útokem nejen Čínu, ale kupodivu celý svět. Marketéři v Evropě TikTok zatím jen opatrně zkoumají. Jen málokdo totiž umí efektivně a elegantně vysoký potenciál nové sociální sítě uchopit. Je ale nepochybné, že nová senzace skrývá úspěch. Časem se tak bude objevovat stále více TikTok influencerů a značek, které zde propagují, i v našich končinách. 

Dnes se ale budeme věnovat spíše Číně, kde platforma pro produkci krátkých videí vznikla. První spuštění proběhlo už v roce 2016. Skutečně masivní obliba ale přišla až o něco později. Zhruba v roce 2019. Aktuálně patří TikTok mezi globálně nejrychleji rostoucí značky. Jak už bylo řečeno, jde o jednu z mála čínských internetových senzací, která dokázala zaútočit na doslova celý svět.

TikTok je Douin

TikTok nebo Douin? Je to jedno

TikTok tři roky po svém spuštění používalo 800 milionů lidí. Dnes toto číslo už jistě přesahuje jednu miliardu. Mimochodem, pokud byste se na ulici v Číně ptali lidí, jestli používají TikTok, nejspíše byste došli k názoru, že nic takového tam nikdo ani nezná. Číňané totiž aplikaci znají pod názvem Douin. Jde ale o to samé. 

Zejména v Číně se TikTok stal také důležitým marketingovým nástrojem. Značky zde jednak provozují své profily, ale také aktivně propagují své značky prostřednictvím influencer marketingu, kdy využívají známé tváře. A věřte, že TikTok už dokázal vyrobit nesmírné množství celebrit, které jeho uživatelé denně sledují. 

TikTok tak dnes rozhodně není jen o točení více či méně vtipných krátkých videí, ale také o propagaci značky. Ta by měla být samozřejmě co nejsofistikovanější. Působí zde ale tak kreativní tvůrci, že stvoření skutečně originální reklamní kampaně s jejích pomocí není na této platformě žádný problém. TikTok je nejen v Číně nesmírně populární mezi mladými lidmi. Každý, kdo se pohybuje v reklamě dobře ví, že zaujmou pozornost této věkové skupiny není vůbec jednoduché. 

Spoustu reklamních triků dokáže prokouknout. Proto si při tvoření kampaně musíme dát záležet. To ale nic nemění na tom, že platformy jako TikTok jsou pro mladé lidi to samé, jako televize pro jejich babičky. Na základě obsahu na TikToku rozhodně činí i rozhodnutí, které produkty si oblíbí nebo koupí. Proto se vyplatí tyto kanály nepodceňovat. 

Nevíte si rady s marketingem na TikToku? Kontaktujte nás. Společně vymyslíme tu nejlepší možnou strategii. A kdo ví, třeba společně pokoříme i čínský trh. Podnikat zde totiž rozhodně není nemožné. Bez kvalitního marketingu to ale nepůjde

TikTok čínská, sociální aplikace

Často kladené dotazy:

TikTok celosvětově používá 800 milionů uživatelů ve 150 zemích a téměř 40 jazycích. Doslova tak jde o globální nástroj.

Douin je TikTok a TikTok je Douin. Pod tímto názvem totiž aplikace působí v Číně. U tamních obyvatel byste tedy s názvem TikTok příliš neuspěli.

Vztahy Číny a USA nejsou ideální. Americké vládě se proto nelíbilo, že miliony mladých Američanů mají na svých telefonech nainstalovanou aplikaci pod kontrolou Číny. Šlo ale spíše jen o výhružky. K faktickém zákazu totiž dosud nedošlo.