Stejně, jako my si denně vyměníme se svými blízkými stovky zpráv skrze platformy jako Messenger nebo WhatsApp, v Číně má neotřesitelnou pozici WeChat. Takže i když jde o aplikaci, která je populární víceméně pouze v jedné zemi, jde o jeden z nejpoužívanějších komunikačních nástrojů světa. WeChat navíc pro Číňany není jen o psaní s kamarády. Jde o aplikaci, skrze kterou naprosto běžně i platí. Obyvatelé nejlidnatější země planety už hotovost prakticky nepoužívají. Stejně jako klasické platební karty, je nekompromisně nahrazují platební aplikace. A těmi Číňané platí ve velkém i na internetu.
Proč tady o tom všem píšeme? Fakta o rostoucí čínské ekonomice jsou jistě impozantní, pro mnohé se ale mohou proměnit v mimořádně perspektivní obchodní příležitosti. Problémem je ale fakt, že Čína je velmi uzavřená země, všichni víme, jaký politicky režim zde panuje. S tím souvisí stížené možnosti internetového prodeje. Nabídnout Číňanům své produkty skrze web takový problém není. Horší už je to ale s přijímáním plateb. Zde narazil nejeden obchodník, který se chtěl vydat do Číny. Řešení ale existuje. Jsou jím právě platební služby, které jsou v obrovské asijské zemi populární.
Akceptace čínské měny není neřešitelný problém
Jde o AliPay, o kterém jsme psali zde a právě WeChat Pay. Implementace těchto platebních bran do e-shopu znamená jít naproti stále naditějším peněženkám Číňanů. Nakupující na prakticky druhé straně zeměkoule mohou zaplatit jednoduše velmi důvěrnou metodou, kterou denně používají při placení všeho od banánů až po auto. Vy pak můžete jejich platbu jednoduše přeměnit na domácí měnu. Pojďme si to vysvětlit podrobněji.
V případě, že nakupující v Číně dokončí nákup a zaplatí za něj, objeví se platba prakticky ihned v administraci zprostředkujícího systému. Prostředník s bankovní licencí pak platbu převede do EUR. Tedy důvěrně známé měny, kterou je mnohem menší problém dostat na účet u české banky. Celý proces je skutečně velmi jednoduchý a rozhodně stojí za možnost otevřít brány svého internetového podnikání obrovskému čínskému trhu.
Sluší se ale uvést na pravou míru také fakt, že celá transakce je spojena s poplatkem, který je vyšší než v případě využití platebních bran v rámci Evropy. Provize pro zprostředkující společnosti se pohybují v řádu jednotek procent. Stále tak jde o relativně velmi levnou možnost, jak umožnit svým zákazníkům platit poměrně exotickou měnou skrze platební bránu, která v našich končinách není příliš rozšířená. Vždy je navíc možné přeúčtovat poplatek na konečného zákazníka.
WeChat Pay je v Číně neuvěřitelně populární
V Číně jde ale službu, kterou důvěrně zná a běžně používá okolo 800 milionů lidí. Toto číslo navíc každým rokem roste. Ještě v roce 2016 používalo WeChat Pay 300 milionů lidí. Fakticky tak jde o více polovinu populace Číny. Společně s integrací konkurenční služby AliPay do vašeho internetového obchodu získáte dvojici nástrojů, pomocí kterých může zaplatit většina obyvatel nejlidnatější země světa. Zatímco WeChat Pay používá celkově více lidí, AliPay drží vyšší tržní podíl. V obou případech ale jde o mimořádně rozšířená řešení. To je docela lákavá nabídka, nemyslíte?
Dokončená implementace platební brány ale pochopitelně není tak jednoduchá, jako když se rozhodnete napojit řešení, které se v našich končinách běžně používá. Rádi vám ale pomůžeme s vyřízením veškeré potřebné dokumentace a provedeme vás kompletním procesem. Pokud byste tedy rádi brány svého e-shopu otevřeli stovkám milionů nových zákazníků, ozvěte se nám a společně už vymyslíme nejlepší řešení. Výsledek totiž rozhodně bude stát za to.
Službu AliPay používá např. e-shop www.joustore.com.